[NUUG kart] Oslo kommune tar i bruk OpenStreetmap.org

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Tue Jan 11 14:23:23 CET 2011

2011/1/11 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Mon tro hvilken avis som vil være den første til å velge
> OpenStreetmap.org i stedet for Google Maps? :)

Så vidt jeg kan se, har de fleste nettavisene et eller annet abstraksjonlag
(sikkert et syltynt et) for å vise kart. Det som ville være en bra start,
var om de valgte kart avhengig av hvilket område de skal illustrere. For
eksempel er dekningen til OSM på Gaza og Vestbredden meget bra (selv om
Google også har kommet etter der) og i Nord-Korea er Google-kartet helt
tomt.

 - Gustav