[NUUG kart] Oslo kommune tar i bruk OpenStreetmap.org

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Jan 11 23:07:44 CET 2011

2011/1/11 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:
> Så vidt jeg kan se, har de fleste nettavisene et eller annet abstraksjonlag
> (sikkert et syltynt et) for å vise kart. Det som ville være en bra start,
> var om de valgte kart avhengig av hvilket område de skal illustrere.

interessant tanke.
hvilket kriterium skal valget foretas på?
jeg tenker "bruk OSM hvis god dekning, ellers Google Earth", men
hvordan kan appen enkelt avgjøre om det er god dekning for et sted på OSM?

OSMify bookmarkleten synes jeg var en veldig god ide,
hvor tanken er at man skal kunne bytte ut GMap kart med OSM.

OSMify ḱoden ligger her:
https://github.com/johnmckerrell/OSMify

denne begynner imidlertid å bli utdatert, og skulle vært oppdatert og
modularisert (med byggescript slik som OpenLayers).
detektormoduler: google maps, bing maps, openlayers.
visningsmoduler: mapnik, cyclemap, openpistemap, osv. eller _auto_