[NUUG kart] Skogdataene fra Corine Land Cover er svært upresise

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jan 14 13:30:24 CET 2011

Anders Einar Hilden wrote on 14.01.2011 12:19:43:

> Jeg foretrekker absolutt at det beholdes. Da Bing kom, og jeg
> begynte å tegne på Gjøvik var det fint at noe råtegnet allerde var
> inne. Det var enkelt (iallefall i JOSM) å finpusse det som lå inne,
> men jeg hadde antagelig ikke lagt det inn om det manglet.

Om man skal fjerne det som er feil er jo også de fleste vann og kystlinjen
i faresonen. Alt dette er jo generert autoamtisk fra satelittfoto og det
er relativt mye feil mange steder.  I ettertid er en del rettet på
manuelt. Det samme kan vi da også gjøre med skogen som nå er importert. Vi
tar steg for steg og så blir det bedre etterhvert.  Det er jo mye gode
data nå sammenlignet med det som var bare for et par år siden. Mye har
skjedd og mye vil skje i fremover.

Det at andre land bruker disse dataene burde være en indikasjon på at det
er et bra nok utgangspunkt for å jobbe videre med.