[NUUG kart] NRK: - Gamle kart i ambulansene setter liv i fare

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jan 20 12:21:50 CET 2011

Vidar Gundersen wrote on 20.01.2011 11:57:48:

> de oppdateres hver morgen :D ! ros til Sverre for det.
>
> jeg, tror også at dersom kartdata frigis vil det være lettere å få opp
> takten på korrektur av kart.

Det er jo helt klart at det med dagens teknologi ikke er noe problem å ha
mer oppdaterte data. Som jeg kommenterte på under artikkelen så har
offentlige etater en lang prosess rundt det å bygge noe, men mye av denne
foregår jo før man bygger. Detfor bør man jo rekke å få veier med i
kartdataene innen veien er ferdig bygget.