[NUUG kart] NRK: - Gamle kart i ambulansene setter liv i fare

Sigurd Stordal opuskreatoren at gmail.com
Thu Jan 20 12:40:51 CET 2011

On Thursday 20 January 2011 12:21:50 Sverre Didriksen wrote:

> nye

> Det er jo helt klart at det med dagens teknologi ikke er noe
problem å ha
> mer oppdaterte data. Som jeg kommenterte på under artikkelen
så har
> offentlige etater en lang prosess rundt det å bygge noe, men mye
av denne
> foregår jo før man bygger. Detfor bør man jo rekke å få veier med i
> kartdataene innen veien er ferdig bygget.
Bare ta en titt på webløsningen til Tromsø kommune f.eks. I det nye
byggefeltet på Strand er allerede veier tegnet inn, og eiendommer
fått adresse allerede. Så du har helt rett, dette kunne vært lagt inn
allerede om man ønsket det fra myndighetenes side.

--
Opuskreator Stordal ad laur VVSOP grand crue I i DNM95