[NUUG kart] DNT (var Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM)

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Jun 7 22:34:43 CEST 2011

2011/6/7  <vegard at engen.priv.no>:

> følgende er sakset fra en maildialog med en person hos DNT, som viser litt av
> utfordringene medlemmer av "Norge Digitalt" må tenke over.

når har du hatt denne dialogen? hvem snakket du med?
jeg har god kontakt med DNT angående dette, og de er svært positive
til å dele sporlogger innsamlet av sine medlemmer med OSM, og jeg fikk
vite at det er noen lokallag (i Trøndelag/Nordland? -- husker ikke
helt) som har GPS data liggende ute på sine hjemmesider, og jeg
foreslo at DNT lisensierer disse dataene.

det er ingen ting i veien for at OSM får bruke de samme
brukergenererte dataene som Kartverket får av DNT.