[NUUG kart] Forbedre sykkelkartdata i OSM i samarbeid med Oslo kommune

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jun 16 08:32:30 CEST 2011

[Sverre Didriksen]
> Ideen var å ta det så raskt som mulig etter at sykkelveier og andre
> sykkelrelaterte data var importert. Har dere noen ide om hvor lang
> tid dette vil ta?  Det var et ønske om å få tatt det før
> sommerferien hvis det er mulig.

Jeg tror det er like greit å anta at etter utviklermøtet for
OpenStreetmap i Oslo som planlegges arrangert fredag 24. juni
kl. 17:00, <URL: http://www.meetup.com/osloopendata/events/20514081/ >,
vil det være tilstrekkelig importert til at det er meningsfylt å sykle
ut for å sjekke kvaliteten på sykkeldataene i kartet.

Jeg håper derfor det kan arrangeres helga etter dette.

Det bør lages en nettside om dette arrangementet raskt, slik at vi har
noe å sende interesserte til.  Kanskje en meetup.com-side eller noe
helt annet?

> Fint om de som har mulighet til å hjelpe til med importen gir lyd
> fra seg.  Dette er en flott mulighet for OSM til å vise seg frem og
> få litt publisitet og et flott prosjekt hvor Oslo kommune tar
> signalene fra høyt politisk hold om å åpne litt på egne data og
> bruke frie data som finnes.

Så snart dato er satt, skal jeg få drodlet sammen en pressemelding
sammen med vår kontakt i Oslo, basert på utkastet fra

Vennlig hilsen,