[NUUG kart] Kartografi turkart

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Sun Jun 19 14:00:34 CEST 2011

On Sun, Jun 19, 2011 at 12:20:14PM +0200, Vidar Gundersen wrote:

> Felles er at de er tur-ruter med en form for veivisere langs ruta.
>
> Hvordan bør dette se ut i kartene?

Cappelens turkart, som jeg foretrekker når jeg skal ut på fjellet selv, skiller
bare mellom merket sti og umerket sti. Begge er markert med røde stiplede
linjer, men tykkelsen og lengden på strekene er litt ulik, slik at merkede
stier er litt mer fremtredende.

Hvordan stien er merket ser du jo fort når du kommer til den. De fleste stier
som ender opp på kart er jo enkle å følge også uten merking.

--
Einar Ryeng