[NUUG kart] Kartografi turkart

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sun Jun 19 14:46:31 CEST 2011

2011/6/19 Einar Ryeng <einarr at pvv.org>:

> Cappelens turkart, som jeg foretrekker når jeg skal ut på fjellet selv, skiller
> bare mellom merket sti og umerket sti. Begge er markert med røde stiplede
> linjer, men tykkelsen og lengden på strekene er litt ulik, slik at merkede
> stier er litt mer fremtredende.

det får du i Skjermkartografien. den er slik.
hva bør kriteriet for den tykke som markerer merket sti være?

dvs
trailblazed=yes
marked_trail=blue/red [1]
type=route, route=hiking/foot
type=route, route=hiking/foot, symbol=*/colour=*

[1] jeg liker "red" dårlig fordi noen setter marked_trail=red på
skiløyper, samtidig som hvis man ignorerer den, fanger det ikke opp de
som har brukt den på ruter i fjellet.