[NUUG kart] Kartografi turkart

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Sun Jun 19 20:56:21 CEST 2011

Vidar Gundersen wrote on 19.06.2011 14:46:31:

> selv, skiller
>
> det får du i Skjermkartografien. den er slik.
> hva bør kriteriet for den tykke som markerer merket sti være?
>
> dvs
> trailblazed=yes
> marked_trail=blue/red [1]
> type=route, route=hiking/foot
> type=route, route=hiking/foot, symbol=*/colour=*
>
> [1] jeg liker "red" dårlig fordi noen setter marked_trail=red på
> skiløyper, samtidig som hvis man ignorerer den, fanger det ikke opp de
> som har brukt den på ruter i fjellet.

Jeg synes vi kun skal la stier tagget med trailblazed=yes og
marked_trail=* tegnes som merket sti. Nå er "red" litt farlig synes jeg,
og er ikke sikker på hvordan jeg mener den skal håndteres. Den kan jo være
brukt på merkede stier i fjellet og da blir det jo feil å ikke bruke den.
Kanskje vi også bør sjekke på nordic:type f.eks. for å unngå å få med
skispor?

Om stier er tagget med route synes jeg ikke skal kvalifisere til at de
blir merkede stier. Kanskje til nød om de har en symbol eller colour-tag.