[NUUG kart] Sykkelruter i marka

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Mon Apr 9 14:29:29 CEST 2012

Nå er det jo i prinsippet opp til ruteberegneren å ta spesifikke valg for
hva slags type ruter som skal tas med i og hvilke som ikke skal tas med.
Men det vi bør ha er følgende:

1. En oversikt over hvilke tagger som bør være med når en legger til stier
og tracks i utmark. Dvs gjerne den tabellen du snakka om å ha på Wiki'en
Vidar.

2. Gjerne et forslag ala det Vidar hadde ovenfor for å beskrive hva taggene
bør inneholde for ulike typer syklister. Det vil hjelpe både oss som tagger
for å forstå hva vi skal tagge, samt de som skal lage ruteberegnere på
dette.

3. Så bør vi nesten ha et skikkelig eksempel på en god ruteberegner for
sykkel. Jeg har ikke vært så fornøyd med de jeg har prøvd, men mulig det
finnes bra alternativer der ute.

Alt dette er egentlig nødvendig for å få til skikkelig tagging av
sykkelruter. Jeg synes kanskje vi bør ha 1 og 2 klare før vi kontakter
Syklistenes landsforbund osv.... Og hvis vi får til punkt 3 også er jeg
ganske sikker på at vi kan trigge noen organisasjoner til å bli veldig
interessert :-)

Men jeg antar at det er gjort endel jobb på dette internasjonalt allerede.
Cyclestreets har vel noe antar jeg?

Espen

Mer om meg på:
http://about.me/espenisaksen