[NUUG kart] Bussruter; tilgjengelig info og hvordan tagge?

Mats Taraldsvik mats.taraldsvik at gmail.com
Mon Apr 23 12:26:19 CEST 2012

Hei,

Jeg har tittet litt på osm-wikien (eng), for å se på relasjoner og
bussruter. I mitt lokalområde, som jeg har fått jobbet litt på i det
siste, ser jeg at en del (men ikke alle) bussholdeplasser er på plass.
Det er dog en del bussruter som mangler, og jeg vil gjerne legge til disse.

På Sofiemyr ser jeg at rute 907 ser ut til å være komplett med
relasjoner og allting, så det kan jeg antakelig bruke som eksempel. Det
står et ref, kilde Trafikanten og source:date -- er det data vi kan
bruke fra trafikanten her? hvor finner jeg disse/er de tilgjengelig i et
api, og er selve holdeplassene koordinatbestemt (noen steder er de
unøyaktige, skal jeg flytte disse, da Bing-ortofoto ser ut til å være
pålitelig)?

Mvh,
Mats Taraldsvik