[NUUG kart] Overgang til ODbL

Wolfgang Leister wolfgang.leister at nr.no
Wed Jan 18 20:07:43 CET 2012

On 01/18/2012 07:42 PM, Vidar Gundersen wrote:
> CLEANMAP/BADMAP viser hva som blir slettet, slik jeg har forstått det.
> her ett eksempel fra Oslo vest:
> http://cleanmap.poole.ch/?zoom=14&lat=59.91725&lon=10.64067&layers=00B
hmmm, dette ser alt annet enn bra ut :-(
Det er noen store objekter som vil forsvinne, og en del av veinettet vil
bli usammenhengende, ser det ut til. Også i tettbygde strøk.

Men jeg forstår ikke helt algoritmen for å ta bort det som ikke har
riktig lisens. Ta f.eks. Alnsjøen i Lillomarka. Har for en tid tilbake
endret noe på formen av vannet, men det er likevel på BADMAP.
Hva vil da være den riktige algoritmen for å gjeninnføre disse
objektene? Helst uten at man mister "history" ?

  -wolfGang