[NUUG kart] Overgang til ODbL

Frode Roxrud Gill frodegill at gmail.com
Thu Jan 19 09:22:55 CET 2012

2012/1/18 Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>:
> CLEANMAP/BADMAP viser hva som blir slettet, slik jeg har forstått det.
> her ett eksempel fra Oslo vest:
> http://cleanmap.poole.ch/?zoom=14&lat=59.91725&lon=10.64067&layers=00B

Store deler av Kristiansand vil forsvinne. Men dette har jeg jo tatt
opp tidligere, det er én bruker som har mappet omtrent hele
Kristiansand og kommunene rundt, og jeg er veldig sikker dette er
gjort ved å tegne av Google Maps. Så egentlig er det kanskje bra at
denne brukeren ikke har godtatt lisensen, og at disse veiene
forsvinner? Bør gå rimelig raskt å mappe dem på nytt, uten å kopiere
fra andre kilder.

--
Frode Roxrud Gill