[NUUG kart] Blåmerka stier

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Jun 26 00:49:41 CEST 2012

2012/6/26 Espen Isaksen <espen at espenpost.com>:

> Har du forøvrig eksempler på blåmerka stier som kun er merka med
> relations idag?

Ja, Kobberhaugtjern natursti.
Denne var diskutert gulmerket, men DNT OO's administrasjon bestemte at
den skal være blåmerket. Jeg er usikker på om den er blitt malt blå
enda og usikker på hvorvidt den skal regnes som en del av DNT's
stinett i Oslomarka siden det er en "feature trail" for barn i
tilknytning til Kobberhaughytta. Kyststien har stedvis lange strekk
uten blåmerking, så der vil du også finne eksempler på det lokalt.

(Skulle ønske jeg fikk kyststien-folket ("hvem nå det er") til å bidra til OSM.)

Deler av Ankerveien (Fossum-Stein).

Glitrerunden er merket gult og kun angitt slik i relasjonen.

Kanskje du oppdager fler hvis du kikker her:
http://www.vidargundersen.com/routes/

> Jeg tenker da på stier som er merka med blåe skilt, men der det ikke er
> noe merking overhode. [..] Stikkordet er altså skilta, men ikke merka.

Og da snakker vi relasjoner tagget med signed=yes og andre passende verdier?