[NUUG kart] Blåmerka stier

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jun 28 10:21:20 CEST 2012

Vidar Gundersen wrote on 26.06.2012 00:49:41:

> Ja, Kobberhaugtjern natursti.
> Denne var diskutert gulmerket, men DNT OO's administrasjon bestemte at
> den skal være blåmerket. Jeg er usikker på om den er blitt malt blå
> enda og usikker på hvorvidt den skal regnes som en del av DNT's
> stinett i Oslomarka siden det er en "feature trail" for barn i
> tilknytning til Kobberhaughytta. Kyststien har stedvis lange strekk
> uten blåmerking, så der vil du også finne eksempler på det lokalt.
>
> (Skulle ønske jeg fikk kyststien-folket ("hvem nå det er") til å
> bidra til OSM.)
>
> Deler av Ankerveien (Fossum-Stein).

> [...]
verdier?

Litt kommentarer fra sidelinjen:

Min mening er at det er en fordel at stier er tagget med info som
forteller hvilken farge det er merket med. Da er det opp til rendrerne
hvordan kartet skal se ut. På kart synes jeg det er mest rydding med en
farge for alle merkede stier, så derfor bruker jeg det på kartene på
frikart.no. Selv har jeg bare brukt trailblazed=yes i det siste på merkede
stier, men er ikke sikker på om det er optimalt.