[NUUG kart] Hvordan kan turportalen Lommekjent.no legge til rette for åpne og frie turdata?

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Jun 20 13:38:24 CEST 2012

Hei

Lommekjent.no har nå en stund brukt skiløypedata fra Openstreetmap, men vi
er ikke nevnt som kilde for kartdata noe sted annet enn i bloggen. Dette
er jo en del av våre betingelser så det hadde vært fint om dere gjorde
det. Kan du ordne det eller bringe det videre til de ansvarlige? Naturlige
plasser å ha dette er nederst på selve kartet og nederst under
brukervilkår der Kartverket begge steder er nevnt.

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh
Sverre Didriksen

Ola Njå Bertelsen wrote on 14.11.2011 13:59:24:

> Hei kjære kartentusiaster.
>
> Jeg håper denne e-posten er innenfor retningslinjene for denne listen.
>
> Jeg jobber for Geoinsight AS som utvikler turportalen Lommekjent.no.
> Vi ønsker å legge til rette for å kunne dele frie og åpne turdata fra
Norge.