[NUUG kart] Dedikerte løyper for downhill sykling

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Jun 28 10:58:17 CEST 2012

Tryvann åpner fredag en sykkelpark med downhillsykling. Jeg tegnet inn
løypene i går:
http://www.openstreetmap.no/?zoom=16&lat=59.9928&lon=10.67

Jeg tagget disse stiene bredt, blant annet med highway=path,
mtb=designated, bicycle=designated, mtb:type=downhill.
Resultatet er at de rendres som highway=cycleway
(cycleway=path,bicycle=designated).
Presentasjonen skiller dermed ikke disse fra rulleskiløypene i
Holmenkollen f.eks.

Bør jeg droppe bicycle=designated? (Holder det med mtb=designated?)

Apropos sykling: Strava har begynt å snuse på å gå over til OSM.
http://blog.strava.com/new-open-street-map-data-and-mapbox-maps-on-strava-4924/