[NUUG kart] Dedikerte løyper for downhill sykling

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Sat Jun 30 20:23:22 CEST 2012

On Thu, 28 Jun 2012 10:58:17 +0200, Vidar Gundersen wrote:

> Tryvann åpner fredag en sykkelpark med downhillsykling. Jeg tegnet inn
> løypene i går:
> http://www.openstreetmap.no/?zoom=16&lat=59.9928&lon=10.67

Bra!

> Jeg tagget disse stiene bredt, blant annet med highway=path,
> mtb=designated, bicycle=designated, mtb:type=downhill.
> Resultatet er at de rendres som highway=cycleway
> (cycleway=path,bicycle=designated).
> Presentasjonen skiller dermed ikke disse fra rulleskiløypene i
> Holmenkollen f.eks.
>
> Bør jeg droppe bicycle=designated? (Holder det med mtb=designated?)

Vet ikke, dessverre, men har et relatert spørsmål. Hvordan tagger du
sånne ramper som brukes av terrengsyklister. Kom nettopp over en slik
sørøst for Alunsjøen:

Jeg så ikke noe om det på wikisiden men brukte foreløpig bare bridge=yes
og mtb=designated. Selv om ikke det var tilfellet her, noen steder ender
jo disse også i løse lufta, gjør de ikke?