[NUUG kart] _Rask_ routing engine for osm

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Mon Mar 19 17:59:16 CET 2012

On Sun, Mar 18, 2012 at 06:09:16PM +0100, gnonthgol at gmail.com wrote:
> Grunnen til at ferjene ikkje rutar skikkelig er at hastgheten er satt til 5km/t på ferjestrekningar. Dette er noko som må endrast i data og i ruteren. Eg meinar OSRM er lagt ut på github, så det er berre å sende ein pull request.
>
> Ellers er det litt diskusjon som må til for korleis ein skal tagge ferjer for å få ruteren til å bruke den skikkelig.

Mmm... min erfaring fra å sykle rundt med GPS er at vanlige ferger i
Norge holder 20-25km/t. Marginalt raskere for Hurtigruta. Hurtigbåter
er mye raskere.

Jeg tror derfor 20km/t vil være en brukbar verdi også internasjonalt.
Eventuelt 25km/t + 30 min for venting/boarding. (max 15min for lokalkjente)

	Steinar