[NUUG kart] _Rask_ routing engine for osm

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Mon Mar 19 19:38:09 CET 2012

Den 19. mars 2012 kl. 19.29 skrev Arno Teigseth:
> Håper jeg ikke kidnapper tråden så veldig her -
>
> Jeg prøvde også motoren litt på sør-amerika (Quito). Men her finner
> den kun ut start/sluttpunktenes navn, som dukker opp i boksene når jeg
> drar den grønne og den røde markøren rundt.
>
> Den greier ikke å rute noe. Må det tagges noe spesielt først? is_in
> eller noe? Ruting fungerer helt greit på min osm-kart-matede garmin
> nuvi200.

OSRM har berre importert for europa no, dataa blir importert kvar natt (norsk tid) og dette tar 6 timar. Skulle heile verden vert med hadde det tatt for lang tid i tilleg til at det manglar støtte for ein del ting som mph på maxspeed tagen. Resten av verden kommer.

Det at du ser navn og kan søke på navn er på grunn av at den bruker nominatim til dette. Ei heilt anna tjeneste som støttar heile verden.

Knut