[NUUG kart] tagging av nedlagte husmannsplasser i OSM

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri May 18 12:09:11 CEST 2012

Hei

Det er noe du kan bruke på den norske wikisiden. Under steder finner du
litt om seter/husmannsplass/fraflytttet gård. Under "bruk av landområde"
finner du setervoll, den er også ganske generell og kan brukes på mange av
disse stedene. Jeg bruker ofte taggene under setervoll på husmannsplasser,
for det er slik de ofte fremstår i dag. Og så bruker du bare name-taggen
for å sette på navn.

-Sverre