[NUUG kart] Sport

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Sep 20 09:57:48 CEST 2012

2012/9/19 Håkon Stordahl <hakon at stordahl.org>:

> Jeg synes sport=windsurfing virker passende. I følge taginfo er den noe
> brukt allerede. Også sport=rafting er brukt, men bare med noen få
> forekomster.

Da bruker jeg disse i stilsettene.

> Det er egne områder for vannsport på sjøen i Oslo. (Det er forbudt med
> vannsport utenfor disse områdene.) Er dette noe som bør legges inn i
> OSM?

Ja, begynne med noder og utvide med arealer når man finner
dokumentasjon på avgrensningene?

> Dessuten har jeg hatt lyst til å markere steder der det er stupetårn
> eller -brett, men er litt usikker på hvordan dette bør tagges siden
> sport=diving tidligere tydeligvis har blitt brukt om dykking.

Bruk
sport=diving for stuping fra tårn,
sport=cliff_diving for stuping fra fjellknauser og
sport=scuba_diving for dykking.

Jeg oppdaterte wikisiden med hensyn til diving/scuba_diving, men
manglet et godt bilde av noen som stuper fra stupetårn.
Fint hvis noen kan fikse bilde hvis de har et passende CC-BY bilde.

> Kanskje man_made=tower og tower:type=diving i tillegg?

Tør jeg ikke å si noe om er lurt eller ikke.