[NUUG kart] Fri Geo Norge - noen som vet status?

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Fri Feb 22 22:03:29 CET 2013

Den 10:27 22. februar 2013 skrev Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>følgende:

> klagesak gående mot noen kommuner som nekter å utlevere georeferert
> kommunegrense på maskinlesbart format.  De som står bak er Gustav
> Fosseid og Magne Mæhre, og jeg støtter helhjertet deres sak, selv om
> jeg kun har stått på sidelinjen så langt. :)

Ja, jeg vet status :-)

Sivilombudsmannen uttalte høsten 2011 saken ikke var endelig avklart i
forvaltninga. Det førte til at saken igjen havnet hos Lovavdelingen for
uttalelse, noe de har brukt godt over et år på. Vi får rett og slett ikke
svar, selv med purringer.

Vi kommer nok til å sende saken tilbake til Sivilombudsmannen rimelig
snart, eventuelt ta ut stevning.

 - Gustav