[NUUG kart] Omstrukturering av skog i Marka

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Mon Jan 7 14:47:49 CET 2013

Jeg synes som nevt at det blir kunstig å gjøre forskjell på uberørt skog og
skog i produksjon. Problemet er å ha et fast skille på de to. Det aller
meste av skog i Norge har vært berørt av hugst en eller annen gang de par
siste hundre årene.

For meg er det ikke viktig at det vises i standard OSM-Mapnik kartet.

Jeg synes forslaget ditt
uberørt : woodland=virgin
tett skog : woodland=dense
hogstflate : woodland=logging_area

høres ganske bra ut Vidar. Jeg synes vi bør beholde natural=wood og bare
droppe landuse=forest. Det er egentlig ikke så veldig beskrivende tagger
utover at det er skog.

Jeg har i hvertfall samme ønske som deg at det skal beskrive
opplevelsesverdien av skogen(sjøl om jeg kjenner folk som elsker
hogstflater når dem er på tur...)

Espen

http://www.turkompisen.no
http://www.kresendo.no/