[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

vegard at engen.priv.no vegard at engen.priv.no
Wed Oct 2 11:55:12 CEST 2013

On Wed, Oct 02, 2013 at 11:37:41AM +0200, Sverre Didriksen wrote:
> Jeg synes kanskje det er tidlig å konkludere med hvordan vi gjør dette. Er
> det ingen andre synspunkter?

Det er ikke viktig å forhaste seg, men min oppsummering:

- Stier og veier er vi ofte bedre på der vi har det. Ingen automatikk landsdekkende, men kanskje litt
per område?
- Grenser er kartverket sannsynligvis best
- Kystlinje, vann, skog og annen natur er kartverket sannsynligvis bedre enn det som er autogenerert, men iallefall jeg har gjort
en del i de områdene jeg har gjort andre ting. Kan vi erstatte det som ikke er rørt siden det er importert, tror jeg det
vil være en god ting.

Imho vil det være en god ting å prøve ut før vi prodsetter, i kontrollert skala.

En wiki-side der vi samler tankene våre, er et must.

--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.