[NUUG kart] SOSI-OSM-Verktøy [svar]

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Oct 4 20:54:47 CEST 2013

Helt generelt så tror jeg ikke vi skal ta svar fra Thomas som svar fra
Kartverket. Jeg synes det er fantastisk å ha en slik ressurs med oss som
kan svare på alt det vi lurer på.  Vi må huske på at de fleste av oss er
"amatører" sammenlignet med professionelle som jobber og har utdannelse
innen dette fagfeltet, selv om mange av oss har et veldig høyt
kunnskapsnivå.

-Sverre

Sandor Seres wrote on 04.10.2013 18:02:21:

> Er dette svar fra SKV?
> SHP filer med geometri av områdegrenser innen object klasser inneholder
> topologi i en skult/implisite format. Dette kan vi programatisk
konvertere
> til konnektivitet, grenser, komplekse områder osv. Forresten, hva da med
mye
> brukt SHP file fra andre geo-data kilder som TA, NT, AND og ikke minst
OSM,
> Geofabrik, CloadMade osv.

Thomas