[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Tue Oct 8 14:19:20 CEST 2013

Denne tråden begynner å spore litt av, men bare en kort kommentar.

Det at det er oppløsning på 10 meter på DTM'en sier nok ikke så mye om
nøyaktigheten. Dette datasettet satt sammen av mange ulike
datasett<http://norgedigitalt.no/Norge_digitalt/Norsk/Basisdata/Hoydedata+DTM/>og
nøyaktigheten vil derfor variere avhengig av hvor i landet du er. Jeg
tipper at den er mest nøyaktig nærme byene. Så jeg er litt skeptisk til at
du faktisk får bedre høydekurver ved å lage de sjøl.

Men sikkert noen som veit mer om dette som kan korrigere meg hvis jeg tar
feil.

Espen

http://www.turkompisen.no
http://www.kresendo.no/