[NUUG kart] Parkeringsplasser Trondheim

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Oct 17 18:45:03 CEST 2013

Dere bør bruke relasjonsruter eller -nettverk, eksempel på tagging:

type=route/network
route/network=lwn
operator=Trondheim kommune
hiking=yes
signed=yes

Jeg innførte bruken av både marked_trail=blue og trailblazed=yes i
Norge, men mener at relasjoner er mer egnet, spesielt fordi nevnte
tagger ikke sier noe om formålet med taggingen. eksempel på tagging i
Oslomarka: tagging av way med trailblazed=yes/marked_trail=blue kan
erstattes av relasjon med følgende tagging:

color = #7FC3D8
color:paint = NCS S 1040-B
colour = #7FC3D8
name = Blåstier i Bærumsmarka
network = lwn
operator = DNT Oslo og Omegn
symbol = Light blue 10x5 cm rectangles
type = network
website = http://www.dntoslo.no/

Jeg ser jeg ikke brukte hiking=yes, men det hører kanskje med.