[NUUG kart] Bruk av nylige frigitte data i OpenStreetMap

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Mon Sep 30 18:10:32 CEST 2013

Hei!

Jeg har tidligere send en forespørsel om SSR kan integreres i
OpenStreetMap. Jeg fikk da et positivt svar på dette.

I lys av de nye datasettene som er frigitt ønsker jeg på nytt å få en
tilbakemelding på de om de nye datasettene også kan integreres som SSR.

Hvis OpenStreetMap skal kunne bruke de frigitte datasettene er det umulig å
kreditere Kartverket i enhver bruk. Det er vanlig å kreditere større
bidragsytere på en felles side, men det er ikke mulig å kreditere
Kartverket direkte i kartet slik mange tolker lisensen.

Kan Kartverket komme med en formell uttalelse på om lisensen på de frigitte
datasettene hindrer OpenStreetMap i å integrere dataene? Og om det
eventuelt holder å kreditere Kartverket på en OpenStreetMaps felles
side for slike krediteringer?

OpenStreetMap Norge)

mvh
Espen Oldeman Lund