[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Mon Sep 30 22:06:45 CEST 2013

Punkt 2 og 3 flyter vel kanskje litt over i hverandre. Men med punkt 3 så
tenkte jeg at det ikke var noe organisert importering. Det betyr jo i
praksis at det vil ta lang til å importere aktuelle data.

Jeg tenker i farta at ting som myr og vann bør kunne tas inn litt mer
organisert og se hva som har best nøyaktighet og hva som eventuelt mangler
i OSM. Veier likeså. Mens f. eks. stier kanskje kun bør importeres av
lokalkjente som veit at stien faktisk går der. Stier i N50 har jo ganske
varierende kvalitet.

Punktene mine var forøvrig kun for å ha noe å diskutere etter, så ta de med
en klype salt :-)

Espen

--
http://www.turkompisen.no