[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Sep 30 22:30:03 CEST 2013

Veier f.eks må vi være forsiktig med. Jeg har erfart at det en del steder
er mye feil i Kartverkets data. Det er en del gamle veier som er
igjengrodd og som ikke finnes, men som er i datasettene til Kartverket. En
import av alle veier vil da kunne gjøre en del skade. Jeg tror en
kommunevis manuell import vil være det beste, helst gjort av noen som er
kjent. Men der hvor det er tynt med data er nok en import av alt det som
mangler helt greit.

-Sverre