[NUUG kart] building=hut

Edward Welbourne eddy at chaos.org.uk
Sun Dec 7 09:04:16 CET 2014

Det jeg har sett av "hytta" her i Norge er sikkert ikke "hut", som jeg
skal bruk det i engelsk; vinduene og dørene er tett mot vind og kald (og
sikkert ikke bare hulene i veggene), de har flere rom (saerlig delt av
funksjon, som stue, kjøken, sove), mange har trappa til en andre etasje,
de har ekte gulver (ikke bare grunn innen).  En "hut" med bare en av
disse er meget rart; mer enn en er ingen hut, synnes jeg.

Det er sikkert en hut.  Meget stor og høyt ansett, sammenlignet med
andre; "the main hut" i landsbyen.  Nesten sikkert bare et rom, ingen
ved til aa fylle dør-hulen, bare noe fliss paa grun som gulv, ingen
vindu; "small and crude" som wikien sa.  Om det har ild, er det nesten
sikkert bare pa gulv i midten, uten peis eller skorstein.

Tor <torsm.news at gmail.com> svarte:
> Hva med gammer og veldig enkle koier og hytter, f.eks. den som er brukt for å illustrere building=hut på wikien?:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:building%3Dhut

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Kennedy's_hut_edit.jpg
er nesten en "shed" men kan sikkert vaer en "hut", saerlig om det er
brukte til aa bo i.

	Eddy.