[NUUG kart] Hund på hytter

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Dec 9 11:59:28 CET 2014

OSM tar gjerne i mot oppdatert uttrekk.
Dessverre er det få OSM bidragsytere i Norge som kan automatisere slike jobber.
Behovet er der.

Posisjon må _ikke_ synkroniseres fra JSON dump helt uten videre. Man
bør der se på source og versjonsnummer. Posisjon bør kun oppdateres
der man er sikker på at ingen OSM bidragsyter har synfart hyttas
posisjon.

dnt:classification var bare til hjelp på den tiden OSM ikke hadde
tagger som fungerte godt til klassifisering. Den er ikke nødvendig
lenger.
dnt:iid -- har dere mapping mellom gammel og ny id, eller er navn nå
eneste fellespunkt?
dnt:lock bør erstattes med authentication eller lock.