[NUUG kart] Den Norske Turistforeningen (DNT) sjekker inn

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Mar 14 23:20:20 CET 2014

Hei

Jeg synes det er veldig flott at dere åpner dataene. Det kan helt klart gi mange fordeler for medlemmene dere har og alle andre turinteresserte.

Om dataene dere har legges over i OSM vil de kunne brukes av de mange tjenestenes som bruker OSM. I tillegg kan jo dere alltid bruke dataene fra OSM i løsninger dere ønsker å lage. OSM har f.eks. langt bedre stidata enn Kartverket flere steder.

 Jeg driver selv nettstedet frikart.no og lager GPS-kart. Ta gjerne en titt. Å gi DNT-medlemmene GPS-kart med f.eks. vinterløypene i fjellet er jo en flott ting. Vinterløypene er jo et av sikkert mange sett med data dere har som ikke f.eks. er en del av det Kartverket har i sitt N50 datasett som også er frigitt.

Mvh
Sverre Didriksen