[NUUG kart] Adresseimprt

Thor K. H. nitrolinken at gmail.com
Tue Sep 30 19:48:22 CEST 2014

30. september 2014 kl. 19.13 skrev Tor <torsm.news at gmail.com>:

> gongene har diskusjonen stoppa opp av DWG.
>
> Det tror jeg ikke stemmer. Import fra N50 har blitt diskutert der i et
> par omganger, senest i sommer, og jeg lurer på om ikke SSR også har vært
> diskutert der, men ikke adresseimporten.

​
Skjønner.

Fra min noenlunde begrensede søking, så fant jeg følgende relevante tråder
fra tidligere -- noen i forkant, og noen i etterkant av påbegynt
importering:

   - Norwegian place name registry (SSR) (2013-07)
   - https://lists.openstreetmap.org/pipermail/imports/2013-July/002011.html

   - kartverket imports to OpenStreetMap (2013-10)
   -
      https://lists.openstreetmap.org/pipermail/imports/2013-October/002283.html

   - N50 imports from Kartverket (The Norwegian Mapping Authority)
   (2014-07, deg Tor!)
   - https://lists.openstreetmap.org/pipermail/imports/2014-June/003252.html

​Nå ble jeg litt usikker akkurat hvorfor jeg følte et behov  for å nevne
datoen, ettersom mailing lister er ganske generøse med tanke på URL-er...
*Sukk...*​

Videre med tanke på adresseimporten, så synes jeg personlig at ting virker
ganske godt forberedt, spesielt med Rubens initiativ ​rundt den automatiske
statusrapporteringen, og alt arbeidet som er lagt inn i wikien og
konverteringen av dere.

Med det sagt, siden jeg har sett en e-post eller to (var vel muligens av
deg, Tor?) hvor det ble spurt om det er noe mer som mangler før vi tar
kontakt med import-listen, så lurer jeg på om det er noen andre ting på
agendaen som brenner?

- Thor