[NUUG kart] Adresseimprt

Tor torsm.news at gmail.com
Tue Sep 30 21:16:32 CEST 2014

30. sep. 2014 kl. 19:48 skrev Thor K. H. <nitrolinken at gmail.com>:

> Videre med tanke på adresseimporten, så synes jeg personlig at ting virker ganske godt forberedt, spesielt med Rubens initiativ ​rundt den automatiske statusrapporteringen, og alt arbeidet som er lagt inn i wikien og konverteringen av dere.
>
> Med det sagt, siden jeg har sett en e-post eller to (var vel muligens av deg, Tor?) hvor det ble spurt om det er noe mer som mangler før vi tar kontakt med import-listen, så lurer jeg på om det er noen andre ting på agendaen som brenner?

Hvis jeg husker riktig, så har vi ikke kommet til enighet om hvordan vi
skal håndtere eksisterende adressedata i OSM. På wikien er det foreslått
å fjerne adresseinfo fra bygninger og og andre objekter, men ikke alle har vært
enige i dette. Diskusjonen om dette har imidlertid ebbet ut, og det er
uansett ikke sikkert vi oppnår konsensus om fremgangsmåten, så det er
kanskje ikke noe poeng i at vi dveler mere med dette før vi legger det
frem på importlista?

Jeg har forresten lagt inn link på wikien til statussida som Ruben har
laga.