[NUUG kart] Størrelse på skogsrelasjoner

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Mon Feb 2 14:29:23 CET 2015

De små polygonene jeg snakker om likner litt på "avskjæret" fra
pepperkakebaking. N50 fra sosi2osm er et slags rutenett, men ettersom
kommunene ikke er rektangulære blir det mange bittesmå polygoner langs
kanten rundt hele kommunen.

Jeg kan ikke lenke til dem ettersom jeg manuelt slo dem sammen under
importen. Å slå dem sammen med nabokommunens polygoner er også en
mulighet, men det innebærer jo akkurat det samme (en sammenslåing med et
annet område av samme type, for å få færre bittesmå polygoner).

Poenget mitt er at dette var masse manuelt arbeid som kunne vært
betydelig forenklet vha. script der bittesmå polygoner ble slått sammen
til litt større polygoner. Uten fare for å ødelegge noe. Man må bare
sette grensene for hvor store polygoner skal kunne bli; og de grensene
finnes tydeligvis allerede.

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863