[NUUG kart] Hoteller for fjellturister

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Tue Jun 2 12:22:20 CEST 2015

Hei!

Det er en del hoteller som brukes ofte av folk på hytte til hytte tur eller
som basissted for friluftsaktiviteter. Jeg henter ut endel av disse til
Turkompisen.no idag ved å se etter

affiliation='Den Norske Turistforening'

Jeg foreslår at vi følger standarden med amenity=cafe og legger til
hiking/ski=yes på hoteller som er brukt i forbindelse med
friluftsaktiviteter.

Veit at dette kan være vanskelig å definere noen ganger, men for mange
hoteller så vil det være greit. Eksempler på hoteller som bør tagges slik:

Rondane Høyfjellshotell: http://www.openstreetmap.org/node/1356458751
Turtagrø hotell: http://www.openstreetmap.org/node/1355280309

Så hvis jeg ikke får høylydte protester så legger jeg til hiking=yes på
disse hotellene.

mvh
Espen

--