[NUUG kart] Import av Elveg-data: Veien videre

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Mon Jun 29 21:14:17 CEST 2015

Skal kvaliteten bli høg nok (noe jeg synes man må etterstrebe), så er nok
dette dessverre en delvis manuell jobb man må ta. Noen steder (rurale
områder), så kan nok et script beregne om det finnes noe veldig likt som
viser seg å være det samme. Men i bystrøk, med mange paralelle veier,
(adskilte kjøreretninger med g/s-vei f.eks. ) så ser jeg det på som helt
urealistisk at et script vil klare å fikse dette 100%.

Man må heller bare bite i den sure bananen og starte fra toppen av lista,
og manuelt kontrollere/flette før man dytter inn data. Kvalitet forran
kvantitet, alltid!

--
MVH
Hans Olav Skogstad