[NUUG kart] Proposed features, apiary/beehive

Anders Anker-Rasch anders at anker-rasch.no
Sun Mar 15 23:00:36 CET 2015

Hei!

Jeg jobber litt med å lære meg Mapbox Studio om dagen, men det
later til at Mapbox ikke inkluderer proposed features i sin speiling av
OSM-basen.

Det er jo ifs ikke så rart, men etter å ha undersøkt litt
virker det som status er litt fastlåst på taggen jeg så for meg å bruke.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/apiary

Noen
forslag til aksjon? Bare kaste seg på diskusjonen eller starte å bruke en
av de mest populære basert på taginfo?

Jeg vil gjerne ha en tagging av
apiary/beehive for å kunne produsere et kart der man tar inn data som er
relevant for birøkt. Eksempelvis restriksjonssoner;avlsområder; helt ned
til spesifikt for hver bikube/bigård. Planen er å kombinere data fra flere
kilder i ett kart som gir et godt visuelt bilde av hvor mange bikuber et
område har, hvilke planter/monokulturer man har tilgang på osv. Tidligere
har man kun hatt et svært begrenset kart med Googlemaps bakgrunn. (Hvor mye
av disse dataene som bør inn i OSM-basen er en annen sak som jeg nok kommer
tilbake til....)

--
mvh
Anders Anker-Rasch