[NUUG kart] Forslag til dugnad: import av vann og arealdekke

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Mar 23 10:36:21 CET 2015

Hei

Det er viktige punkter du peker på. Men en av de største utfordringene
vi har er at noen holder på med import på egenhånd og det i kombinasjon
med at de ikke vet hva de driver med er farlig. Jeg tror de aller fleste
som er med her på denne listen vet hvordan de skal gjøre disse
importene. Og når noen importerer uten å gjøre det på nogenlunde riktig
måte så går det kanskje galt og det skaper som du nevner store problemer
for mange andre. Og ikke minst så må kanskje noen rydde opp og da går
det mye tid.

Vi har jo forsøkt å kontakte noen av de som har ødelagt med importene
sine, men de svarer ikke på henvendelser. Og det viser jo hvor useriøse
de er.

Jeg synes det er veldig bra at noen bruker tid på å rydde opp i dette.
All honør til de.

Og generelt til alle andre vil jeg benytte anledningen til å si; Vær
forsiktig når dere importerer data så alt blir korrekt og vi beholder
alt det vi har som er bra. Kartverkets data er ikke fasiten, det ser jeg
mange steder når jeg er ute på synfaring.

-Sverre