[NUUG kart] Forslag til dugnad: import av vann og arealdekke

Torstein Ingebrigtsen Bø torsteinibo at gmail.com
Tue Mar 17 07:29:59 CET 2015

Du vil altså ha et script som sjekker om en tilsvarende linje eksisterer
fra før (men ikke helt lik). De skriptene jeg lagde for importen håndterer
bare at linjene er helt like (da er linjen importert fra før).

Men jeg har et veldig hårete script som var tenkt brukt for å finne om en
vei ligger inne fra før. Jeg skal se om jeg klarer å gjenopplive dette
skriptet. Planen var å lage et script som tok inn to osm-filer, en for
import og en for eksisterende osmdata. Da skulle dette skriptet markere
alle linjer som kanskje eksisterte fra før i OSM. Ved å legge alle
visa-import veiene i en osm-fil og alle andre i en annen osm-fil kan man
dermed finne de linjene som kan være duplikater. Jeg tipper på at
arbeidsmengden for å få dette scriptet opp er 5-20 timer.

Hilsen
Torstein