[NUUG kart] Tips til ekstern GPS-enhet til sporing?

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Thu Mar 19 10:40:04 CET 2015

Du kan laste ned delvis OSMifiserte data fra kartverket fra min google
drive: https://drive.google.com/open?id=0BwxPkSBawddGM2djWE9oWjRXdzA&authuser=0.
Kartdata for Bergen ligger vel i 1201.zip. Merk at disse ikke skal
lastes opp til OSM slik de er, da det gjenstår en både teknisk og
formelt arbeid før en slik import kan gjøres. Men ved å legge disse i
et lag bak, ser du hvor gatene faktisk skal gå. Posisjonsdata fra
kartverket er nok mye bedre enn det du får med en vanlig GPS.

PS: Filene der er generert fra kartverkets Elveg datasett med sosi2osm
etterfulgt av elveg2osm.

Geir Ove