[NUUG kart] Hva med et forum for "OSM Norge"?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Mar 19 15:43:15 CET 2015

[Christer van der Meeren]
> Jeg har overhodet ikke noe problem med at du foretrekker
> e-postliste. :) Men jeg lurer for min egen del - hvordan mener du
> e-postliste er bedre enn forum når man bare vil følge litt med og
> svare av og til? Såvidt jeg vet tilbyr (de fleste) forum e-postvarsel
> om nye tråder og svar på tråder du er interessert i, altså er det like
> enkelt å følge med i bakgrunnen (man har faktisk mer kontroll, for man
> kan velge vekk tråder man ikke er interessert i). Og å svare av og til
> skulle jeg mener er omtrent like enkelt på forum som på e-postliste
> [...]

Jeg kjenner ikke dette aktuelle forumet, men de fleste forum bruker ikke
In-Reply-To og References hvilket gjør det umulig å knytte
meldingstråder sammen. Når det i tillegg er knot å bruke noe bruke annet
enn nettleserens tekstfelt i stedet for en fornuftig editor blir jeg er
lite interessert.  Hadde en kunnet svare via epost kunne det vært
bruktbart.  For som bonus gir epost en mulighet for å svare offline, og
søke offline med noe som fungerer mye bedre enn med forum-websider (hvis
en bruker noe fornuftig ala notmuch til å håndtere epost).

Må innrømme at som gammel grinebiter står diskusjonen for meg som en
diskusjon av typen "stekepannen er dårlig til å slå inn spiker, så jeg
vil heller lage mat".  At en har valgt seg svake verktøy betyr ikke at
oppgaven som skal løses bør byttes ut.

--
Vennlig hilsen