[NUUG kart] Importere Bryggerier

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Feb 4 19:52:10 CET 2016

19. november 2015 kl. 16.32 skrev Atle Frenvik Sveen <atle at frenviksveen.net>
:

> Har nå fått inn ganske mange norske bryggerier, mange ligger allerede
> inne, men uten riktige tagger.
>
> Jeg har prøvd å oppsummere litt her:
> https://gist.github.com/atlefren/60234fb68d8299136c05

Har du noe automatikk som legger inn dette på nytt?

På Finse slettet jeg "Finse 1223 Mikrobryggeri" og la inn microbrewery=yes
på Finsehytta (way 237603048), ettersom bryggeriet drives som en del av
Finsehytta (changeset 36796641). Du la inn igjen "Finse 1223 Mikrobryggeri"
som en del av changeset 36988123, uten å slette bryggeriet som var lagt inn
på Finsehytta.

Noe tilsvarende har skjedd med Qdulla. Dette bryggeriet er etter alle
solemerker nedlagt. I changeset 36965581 slettet jeg derfor noden, med
kommentar "Brygger ikke aktivt". Nå er Qdulla tilbake på samme sted i
Snåsavannet som node 3987103663. (Det er mulig mine lokale kilder tar feil,
og at bryggeriet fortsatt er aktivt, men i så fall burde det vel vært en
kommentar da den ble lagt inn igjen?

Mvh,
Gustav