[NUUG kart] QGIS Brukergruppe Norge

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Nov 3 12:15:53 CET 2016

[Antonio Armas Diaz]
> Vi har som mål at gruppen skal være nøytral og ikke koblet til et
> enkelt firma eller organisasjon. Derfor kontakter vi både offentlige
> og private aktører som kan være interessert i å være med å starte
> gruppen.

Har dere vurdert å la brukergruppen være en undergruppe i foreningen
NUUG, som er en landsdekkende forening med fokus på fri progamvare, åpne
standarder og unix-lignende operativsystemer?  Da får en et kontaktnett,
administrasjon og endel økonomi i ryggen som kan gjøre det enklere å
fokusere på QGIS-relatert aktivitet.

Jeg har vært aktiv i foreningen NUUG siden før 2000, og litt på grunn av
at jeg var aktiv i NUUG samtidig med at jeg var med på å stifte
OpenStreetmap-prosjektet sammen med Steve Coast er det nå en kartgruppe
i NUUG som støtter opp om OpenStreetmap-aktivitet i Norge.  Jeg
mistenker en QGIS-gruppe kunne fungere litt på samme måten.

--
Vennlig hilsen