[NUUG kart] Nordic geo data gathering på Hønefoss 27. Oktober

Robert Nordan rpvn at robpvn.net
Fri Sep 30 08:43:53 CEST 2016

Fredrik Lindseth har allerede sendt mail til listen om www.hack4.no (et
fremifrå arrangement som jeg helhjertet anbefaler dere å delta på), jeg har
lyst til å opplyse om et tilknyttet arrangement som jeg tror kan være
veldig spennende for de fleste på denne listen:

http://www.hack4.no/program/nordic-geodata-gathering

Det er en samling av åpne kartdata-entusiaster i Norden, som ser ut til å
være ledet av noen fra Kartverket og det finske
Wikimedia/Wikimaps/Openstreetmap-miljøet. Vekten blir på kart i Wikipedia,
Humanitarian OSM og å forsøke å knytte kontakter for et nordisk felleskap
innen åpne kartdata. Jeg tror det høres veldig spennende ut og skal dit,
hadde vært hyggelig å møte på noen andre av "folkene bak epostene" der!

/Robert N