[NUUG kart] Norske skianlegg

FredrikLindseth lists at 0v.no
Fri Dec 1 19:45:18 CET 2017

Har feid over en del skianlegg i dag og doblet antallet på listen her
[1], og har lagt merke til ett par ting.

1 - Alle skianleggene som er importert fra Kartverket N50 er merket med
piste:type=downhill (som jeg tror er rett), og så route=piste(som jeg
tror er feil på selve området, disse skal være på skiløypene). Kanskje
dette skulle vært endret i konverteringen fra Kartverket?

2 - Veldig mange skianlegg er dobbelt opp. Ett område og så en node med
leisure=sports_centre (som jeg heller ikke tror er rett)

3 - Mange anlegg er tagget med sport=skiing som visstnok er foreldet så
disse har jeg fjernet.

4 - Jeg har funnet en del skianlegg som har blitt importert med N50 som
ikke ser ut som skianlegg og eller at de har vært i bruk. Noen har vært
midt i noe som tydeligivs er en skog og noen har vært på jorder. Jeg har
fjernet noen av disse så skrik ut hvis noen ser noe feil.

Jeg har slått sammen nodene med sports_centre og området med skianlegget
og endret taggingen til landuse=winter_sports og piste:type=downhill for
de fleste.

Her er et overpass-søk etter route=piste, hvor de fleste antakeligvis er
ufullfstendig, feil eller dobbelt opp - https://overpass-turbo.eu/s/tsX

En ting jeg ikke har blitt helt klok på hvordan jeg skal merke er
varmestuer og røde kors-punkter. Forslag til hva disse kan merkes som?

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Piste_Maps#Norway

--

FredrikLindseth

https://www.openstreetmap.org/user/FredrikLindseth/