[NUUG kart] Store deler av Haldenområdet "ødelagt"

Espen Arnesen zarkzervo at gmail.com
Tue Jan 31 07:53:13 CET 2017

Jeg oppdaget her om dagen at skogsområdene i Ertemarka utenfor Halden viste
skog på vannene og ikke skog i skogen. Jeg tok på meg oppgaven for å fikse
dette. Det tok mye tid, men jeg tenkte det var bare en liten feil som hadde
oppstått. Nå ser jeg at hele elven som går gjennom Tistedal er borte. Der
vet jeg helt sikkert at jeg har brukt mye tid tidligere for å tegne opp
manuelt langs breddene. Nå er hele elven borte.
https://www.openstreetmap.org/search?query=59.12578%2C11.40664#map=18/59.12578/11.40664

Jeg er ingen "power user", men har gjort mye manuelt i Josm med tanke på
kartlegging av stier og sjekke at kartlagte stier faktisk eksisterer i
virkeligheten.  Nå er jeg litt "lost" og jeg vet ikke hvem som har kunnskap
nok til å fikse opp i alt dette. Mye av dette har kostet meg mange timers
jobb og jeg aner ikke hvor mye som er borte. Noen som kan hjelpe?

Espen